Wij zien weinig van Pattaya en zeker niet datgene waar het zo om bekend staat: seksindustrie, go-go-girls etc. Wij gaan hier weer naar Terminal 21, een winkelcentrum waarvan we erg onder de indruk waren in Korat. Stijn zegt dat dit mooier is, maar dat zijn we maar gedeeltelijk met hem eens.
De buitenkant, ja, dat klopt: een zojuist geland vliegtuig en een opstijgend, helemaal passend bij het thema van deze keten. Indrukwekkend!
Binnen is het kleiner dan in Korat, wat meer in elkaar gewrongen, waardoor het ook een stukje drukker aandoet, maar niettemin blijven we er veel langer dan gepland (Uniqlo hier heeft ineens zoveel leuke kleren!😀) én we kunnen niet naar de rooftop want die gaat pas om 17.00 uur open.
De rest van de middag zwemmen we nog wat in het hotelzwembad, leggen een kaartje, eten spaghetti in het hotelrestaurant en gaan een beetje op tijd naar bed: morgen om 7 uur staat de taxi gereed om ons naar het vliegveld in Bangkok te brengen.
De reis zit er bijna op, nog een paar dagen familiebezoek in Singapore en dan gaan we weer naar huis.
En dan de taxirit naar Bangkok.
Ik druk hieronder het mailtje af dat ik op het vliegveld (nog met het angstzweet in mijn handen) naar het hotel heb gestuurd.
Dear sirs,
We stayed at your hotel (yesterday and the day before) and it was really great! Thank you very much!
Today we went to Don Mueang Airport in Bangkok with a cab you arranged for us. We left at 7 o’clock.
We would like you to know that this driver showed no responsability at all!
We had to warn him 3 times to keep his eyes on the road, because he was constantly busy with/ looking on this cell phone, while driving 140 km. per hour.. We felt very unsafe.
All the way he was driving like hell! He sometimes reached the speed of 150 (!) km. and he constantly drove more than 20 km. harder than the maximum speed.
He switched the lanes, from the fourth to the second v.v.) whenever he saw space to keep up his speed; he drove very close to the driver before him (tail-gating) to hurry the car before him.
We felt very afraid during the whole trip and were very afraid.
This man isn’t aware of his responsability and is playing with the lives of his customers.
Please, stop him!
(PS We reached Don Mueang Airport at 9.05 u.).
With kind regards,
en het antwoord van hotel Center Point:
Dear Mr. Peter Berkers and Ms. Tineke Bruijs,
First of all, I would like to apologize for your inconvenience caused of the driver in this morning. I had reported this serious behavior to his company and release him out of their. We have taken notes of all feedbacks which are very helpful. Thank you for sharing the details and please rest assured that we will take appropriate actions to improve our service quality.
Please contact me directly next time you would like to make a booking. I will personally take care of you and I will guarantee the room upgrade for your next period.
Once again, please accept my sincere apologize and thank you very much for your kind patient and understanding.
Should you require any further assistance, pleased don’t hesitate to contact us at any time at your convenience.
Have a good time.
Best regards,
Op het vliegveld in Bangkok waan ik me in een SF-film. “De onzichtbare vijand heeft een levensgevaarlijk virus verspreid. Niemand weet waar en wanneer het hier toeslaat, maar angst heerst overal…en er heerst ook een zekere gelatenheid De mensen proberen zich te beschermen door het dragen van mondkapjes, maar iedereen weet dat dit toch uiteindelijk niet zal helpen. Als het virus er eenmaal is, zijn de gevolgen ongekend. Tot die tijd gaat iedereen over tot de orde van de dag.”