Taroko-kloof bij Hualien

“Als je geen afspraken hebt …nou, dan onthaast je wel”, was min of meer de strekking van mijn opmerking aan een kennis en als voorbeeld gaf ik het missen van een bepaalde bus en daar dan totaal geen emoties bij hebben omdat het niet uitmaakt.

Zo ging het vanmorgen exact. Natuurlijk hadden we vanaf onze 13e etage ook wel gezien dat het regende, maar als je zo hoog staat heb je toch niet zoveel kijk op hoe het dan in de lagere regionen uitpakt (dat is misschien wel een goede metafoor over hoe het in de hele maatschappij zit, bedenk ik nu). Ik sopte in mijn slippers, maar dat is niet het ergste, en mijn parapluutje was niet waterdicht meer zodat de spetters op mijn bril me zowat alle zicht benamen. Ik merkte dat ik zelfs kippenvel begon te krijgen…., hoewel het toch 22 graden was en ’s morgens 8.15 uur. Waarom had ik nu niet mijn fijne regencape aangedaan: bleef ik lekker droog en een stukje warmer. Ook Peter is niet helemaal gelukkig met zijn kledingkeuze en dus lopen we terug naar het hotel, trekken wat anders anders aan, kopen een nieuw parapluutje in de supermarkt en nemen een bus later naar de Taroko-kloof. Het wordt van lieverlee iets droger en de momenten waarop we de bus uitstappen om een stuk te wandelen en/of iets te bezichtigen onderweg is het gelukkig droog.

’s Middags gaan we downtown naar het grootste warenhuis in Hualien; even kijken of we een nieuwe koffer voor Peter kunnen vinden, want van de zijne heeft het handvatmechanisme het begeven. Dat lukt niet, maar we vinden wel tegen de avond het Afrikaans restaurantje waar we willen gaan eten en het smaakt goed!

(Boerenworst voor Peter en Pindasoep voor mij.)

Voor we naar onze hotelkamer teruggaan, laten we nog een heerlijke koffie klaarmaken door de barista van Anna koffie. En net als gisteren is dat een prima dagafsluiter.

Maar het is de eerste dag die echt veel regen heeft gebracht, tegen alle voorspellingen in.

Gisteren waren we ook in de kloof en toen met stralend weer. Op een drietal punten zijn we de shuttle uitgegaan en hebben we een flink stukje gewandeld. Wat een schitterende kloof! We hebben echt ons ogen uitgekeken!

Het waren mooie dagen hier in Hualien!

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.